Coca-Cola heeft de wereld van kleding beïnvloed door massaal gebruik te maken van onder andere t-shirts als promotiemateriaal. Grote logo?s en opvallende kleuren zorgden voor een duidelijke merkherkenning, het merk was bovendien erg populair waardoor kinderen en volwassenen massaal geld wilden spenderen aan deze coole shirts. Ondergoed leent zicht echter veel minder tot reclame, er is veel minder ruimte beschikbaar en vroeger was het absoluut taboe om een ondergoed te tonen, zelfs niet in reclame. We spreken natuurlijk niet van de laatste decennia maar eerder de jaren ?60 waarin conservatieve stemmen nog overheersten.

Calvin Klein ondergoed verandert de wereld ... van ondermode

In deze periode is er echter veel gedaan om de taboes te doorbreken, iets wat we nu nog steeds in het dagelijkse leven merken. Calvin Klein is hier een uitstekend voorbeeld van. Zij waren een van de eersten die ?sexy? reclame maakte voor herenondergoed en bovendien hun naam bovenaan op de tailleband plaatsten. Twee elementen die vandaag nog steeds de wereld van mannenondergoed overheersen. De sexy reclame is op eerste zicht verwarrend, want veel mannen zullen niet echt onder de indruk zijn van dit soort reclame. Het zijn echter vrouwen die vroeger (en nu nog vaak) de aankoop van ondergoed voor hun mannen regelden. Hun man zag er misschien niet hetzelfde uit als het model in de reclame, maar een sexy onderbroek is mogelijk wel een goede start?

Logo en onderbroek zijn even belangrijk

Het merk op de tailleband heeft dan weer een enorme invloed gehad op de mode voor jonge mannen. De tailleband van een boxershort tonen boven jeans is/was erg trendy en ieder merk herenondergoed wilt natuurlijk genieten van deze extra reclame op een kledingstuk dat vroeger traditioneel verborgen zat. Deze trend was zelfs zo populair dat tieners Björn Borg boxershorts onder hun zwemshorts droegen om zelfs dan de tailleband te tonen. Natuurlijk zijn ontwerpers van ondergoed slim genoeg om deze karakteristieke band ook op andere soorten ondergoed zoals slips te zetten, zoals je bijvoorbeeld bij het merk Andrew Christian ziet. Tegenwoordig is sexy reclame voor herenondergoed nog steeds de norm met tal van beroemdheden en modellen die de onderbroeken en boxershorts showen op posters, tv en natuurlijk op het internet. Want webshops met mannenondergoed hebben tegenwoordig ook voldoende foto?s van hun ondergoed op echte modellen om de pasvorm en het model nog duidelijker over te brengen. Iets wat vrouwen misschien niet zo erg vinden?