Wellustig poseren, liefst met niet te veel kleding om het lijf en met de duimen gehaakt achter het slipbandje... Het was jarenlang een voorrecht voor vrouwen. Het vrouwelijk lichaam is jarenlang bekeken en goedgekeurd. Maar, zonder dat we ons ervan bewust zijn, is dat aan het veranderen. Vandaag zien we steeds vaker een mannelijk lijf in ondergoed in het straatbeeld, zo blijkt uit een onderzoek van Dirk Reynders aan de Vrije Universiteit Brussel.

Ook vrouwen willen geplezierd worden

Er zijn meerdere redenen voor die verandering. Een van de redenen is de verandering van de positie van de vrouw. Vrouwen zijn vandaag kapitaalkrachtig, en ze willen ook geplezierd worden. Ook zij zijn op zoek naar lust, en daar speelt de reclamewereld natuurlijk graag op in. Seks verkoopt, dat weten we allemaal.

Merken zijn niet bang van wat homo-erotiek

Een 2de reden is de emancipatie van de homoman. De ?gay culture? heeft haar eigen esthetiek, en die sijpelt door in de mainstream beeldcultuur. Daardoor zijn merken niet langer bang om wat homo-erotiek te gebruiken in hun reclamecampagnes. En die beelden worden steeds explicieter. In plaats van brave torso?s komt het mannelijk lid vaak in beeld! Uiteraard spelen grote ondergoedmerken, zoals Björn Borg en Calvin Klein, graag in op deze trend. We zien steeds meer billboards opduiken waarin mannen met ontbloot bovenlijf reclame maken voor het ondergoed, de beelden zelf zijn vaak expliciet. Maar uiteraard blijft er niets beter dan je partner in sexy ondergoed! Wil je je partner verrassen, doe hem dan sexy ondergoed cadeau. Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120724_00233556&fb_source=message