Nikos introduceerde in de jaren tachtig strakzittende slips met een hoge beenuitsnede en een brede taille-elastieke band. De eigenlijke naam van Nikos is Nikolaos Apostolopoulos maar dat werd net iets te lang om op de band te zetten. Maar wat vooral voor opspraak zorgde, was de kleur van zijn ondergoed: zwart! Nikos creëerde daarmee een nieuwe ondergoedtrend, nl. zwart en sexy ondergoed. Calvin Klein speelde gretig in op die trend en begon een ware verering rond het perfecte lichaam en de daarbijhorende perfecte onderbroek.

Het sexy mannenondergoed was geboren

Vanaf dat moment barstte de marketingstrijd rond ?sexy ondergoed? volledig los. Calvin Klein introduceerde levensgrote billboards in het straatbeeld van New York met daarop schitterende modellen met perfect aansluitend ondergoed, voorzien van brede tailleband met daarop de merknaam. Calvin Klein introduceerde overigens niet alleen het sexy ondergoed. Dankzij hun billboards lanceerden ze ook enkele Hollywoord-sterren als Mark Wahlberg en Kate Moss. Mede dankzij de campagnes van Mark Wahlberg werd de boxershort immens populair in de jaren tachtig. En van sexy ondergoed gingen we dan naar het leuke, grappige ondergoed, bedrukt met prints en allerlei motieven. Uiteenlopend van stripfiguren tot Kerstmannen.

Van functioneel kledingstuk tot onmisbaar modeaccessoire

De introductie van de naam op de tailleband, het gebruik van verschillende kleuren en materialen, gelimiteerde ondergoedcollecties voor verzamelaars, spectaculaire modeshows en reclamecampagnes, ? Al die dingen hebben ertoe geleid dat de hedendaagse onderbroek een waar modeaccessoire is geworden. En dat heeft er op zijn beurt weer toe geleid dat er tegenwoordig voor iedere man en voor iedere gelegenheid geschikt ondergoed beschikbaar is: van boxershorts tot strings en van slips tot lange onderbroeken!