Het Zweedse lifestylemerk Björn Borg gaat volgend jaar dan toch zijn debuut maken op de Chinese markt. Enkele maanden geleden was er nog onduidelijkheid of deze uitbreiding wel zou worden gerealiseerd. Er is besloten dat in de tweede helft van 2012 Björn Borg zijn eerste eigen winkels en shop-in-shops in Shanghai zal openen. Tegelijkertijd zal ook de webshop online gaan. Het modelabel gaat zich in China focussen op de groeiende modeliefhebbende jonge mensen in het land. ?Onze expansie in China is nog een belangrijke stap om in de toekomst groei te kunnen realiseren voor Björn Borg,? aldus Arthur Engel, CEO van Björn Borg, in een verklaring. Hierbij willen ze zich voornamelijk richten op de welvarende middenklasse die op zoek zijn naar sterke, persoonlijke merken. Met een ervaren en goed geïnformeerde partner verwachten we uitstekende sales mogelijkheden in een van de meest belangrijke consumentenmarkten ter wereld.? Penny York zal de eerste  CEO van Björn Borg in China zijn. York heeft al eerder topfuncties bekleed in de Chinese modebranche en heeft het internationale ondergoedmerk Schiesser opgezet, dat inmiddels meer dan vijfhonderd verkooppunten heeft. ?We kijken naar de lancering van Björn Borg in China en geloven dat het merk goed bij de Chinese markt past vanwege het kleurrijke en trendy design,? aldus York. Wij blijven de ontwikkelingen van Björn Borg in China op de voet volgen.